Виробниче навчання

Тема:Технічне обслуговування трансмісії.

Технічне обслуговування зчеплення. Основні ознаки несправності:

• пробуксовування; • неповне вимикання (веде), • ривки під час

зрушування з місця; • шум у зчепленні під час руху; • заїдання педалі;

• підтікання рідини в з’єднаннях привода зчеплення.

й усувається підтягуванням з’єднань, заміною прокладок і сальників.

Перед виїздом пересвідчитися, що не підтікає олива

з картерів коробки передач і головної передачі, пе-

ревірити дію зчеплення, коробки передач, карданної та головної пе-

редач на ходу автомобіля.

Через 10 тис. км пробігу автомобіля:

• проконтролювати рівень рідини в бачку принода

зчеплення (доливати тільки гальмову рідину «Нева») та рівень оливи

в картерах коробки передач і головної передачі;

• підтягнути болти й гайки кріплення фланців карданних шарні-

рів і проміжної опори карданного вала.

Через 20 тис. км пробігу автомобіля перевірити й, якщо треба,

відрегулювати вільний хід педалі зчеплення.

Після перших 2…З тис. км пробігу автомобіля, а надалі через

70 тис. км або через три роки замінити оливу в картерах коробки пе-

редач і головної передачі. Заміну провадити відразу після поїздки,

коли олива ще тепла. Крізь спускні отвори, викрутивши пробки,

злити оливу з картерів, підняти задні колеса домкратом, закрутити

спускні пробки, залити в картери оливу для двигуна до половини

рівня, завести двигун і ввімкнути четверту передачу на 1…2 хв. Зупи-

нити двигун, злити промивальну оливу й заправити картери оливою

до норми.

На автомобілях ВАЗ треба викрутити пробки й змастити консис-

тентним мастилом ФИОЛ-1 шліцьове з’єднання переднього кардан-

ного вала з боку пружної муфти. На автомобілі «Москвич» заповни-

ти штауферні оливниці підшипників півосей консистентним масти-

лом 1-13 або ЯНЗ-2 й закрутити ковпачки.

На автомобілях ЗАЗ та ГАЗ-24 через 12 тис. км пробігу змастити

карданні шарніри півосей трансмісійною оливою, яку нагнітають

шприцом до виходу через усі ущільнювачі підшипників хрестовини.

Картери можна поповнювати тільки тією оливою, яку було зали-

то раніше; в разі переходу на оливу іншого сорту картер необхідно

промити тією оливою, що заправлятиметься. Консистентні мастила

нагнітаються за допомогою солідолонагнітача до повного виходу від-

працьованого мастила й появи свіжого із зазорів спряжених деталей.

Якщо мастило через оливницю не проходить, то треба викрутити

оливницю й перевірити її справність, нагнітаючи через неї мастило.

Якщо автомобіль експлуатується на брудних і запилених дорогах,

терміни мащення вузлів скорочуються в два-три рази.

Кисликов В. Ф., Лущик В. В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник.