Технології комп’ютерної обробки інформації

Тема програми: «Робота з базами даних»

Тема уроку: Лабораторно-практична робота: Робота в СУБД. Створення звітів.

Теоретичні відомості

Звіти призначені для оформлення потрібних даних з БД згідно з вимогами стандартів чи замовника і виведення їх на папір.

Є такі засоби створення звітів: 1) конструктор (не для початківців); 2) майстер звітів; 3)автозвіти.

Як і у випадку форм, оптимальним є комбінований спосіб: звіт створюють за допомогою майстра звіту, а потім дооформляють вручну за допомогою конструктора.

Звіт складається з декількох частин (елементів, не всі вони є обов’язковими), які створює конструктор, а саме:

  • заголовок звіту;
  • верхній колонтитул (повторюється на усіх сторінках);
  • заголовок групи (якщо записи групуються);
  • область даних;
  • нижній колонтитул (повторюється на всіх сторінках);
  • примітки.

За допомогою елементів керування у звіт можна додавати рисунки, діаграми, інші об’єкти. У колонтитулі можна помістити (будь-яку обчислювальну функцію бази даних, наприклад, для вставляння дат, номерів сторінок тощо. Дані редагувати у звіті не можна.

Хід роботи

  1. Запустіть БД. Відкрийте файл БД «ТПЛ».
    1. Виберіть вкладку Звіти.
    1. На вкладці активізуйте команду Створити.
    1. У діалоговому вікні Новий звіт

виберіть створення звітів за допомогою Майстер звітів

  • Відкриється вікно у якому виберіть потрібні таблиці та поля, наприклад, таблиця Список учнів: поля – Прізвище, Ім’я, По батькові;

таблиця Гурток: поля – Назва гуртка, Керівник, використовуйте вставити один запис >, вставити всі записи >> або повернути запис назад <, повернути всі записи <<. Натисніть Далі.

  • Рівні групування не вибирайте. Натисніть Далі.
    • Виберіть По зростанню. Натисніть Далі. Виберіть один з макетів. Натисніть Далі. Виберіть один з стилів. Натисніть Далі.
    • Задайте ім’я і натисніть Готово.
    • Перегляньте результат роботи у режимі звітів.
    • Створіть звіт у режимі конструктора та проекспериментуйте з видами макетів для оформлення звітів.

Закінчіть роботу

Тема програми: «Робота з базами даних»

Тема уроку: Лабораторно-практична робота: Робота в СУБД. Робота з макросами.

Хід роботи

  1. Запустіть БД. Виберіть БД «ППЛ».
  2. Виберіть об’єкт Макроси.
  3. Виберіть команду Створити.
  4. Відкриється вікно Макроси.
  5. У стовпці Макрокоманда виберіть Відкрити таблицю.У лівому куті вікна (аргументи макрокоманди) виберіть ім’я таблиці Список учнів.
  6. У стовпці Макрокоманда виберіть Друк. В полі аргументів макрокоманд задайте середню якість друку.
  7. Закрийте вікно і збережіть макрос під назвою Друк.
  8. Перевірте дію макросу.
  9. Створіть декілька макросів на свій розсуд та перевірте їх дію.
  10. Задайте для макросів комбінацію клавіш.
  11. 11.Закінчіть роботу.