Іноземна мова

Тема: Україна в політичних та економічних блоках

Мета: Навчальна: активізувати лексичний матеріал теми, ввести нові лексичні одиниці; активізувати знання учнів про політичні системи англомовних країн;  розширити знання учнів про Конституцію та політичний устрій України ; обговорити участь України в міжнародних організаціях ;

Розвиваюча: розвивати навички читання, аудіювання, письма, говоріння; формувати навички вимови та мовленнєву реакцію учнів; розвивати навички взаємоконтролю та самоконтролю, навички роботи в команді; розвивати в учнів увагу, пам’ять, кмітливість та мовну здогадку; 

Виховна: виховувати культуру спілкування, почуття поваги до співрозмовника; виховувати почуття патріотизму та національної гордості; виховувати зацікавленість.

Хід уроку:

Уведення в іншомовну атмосферу. «Мозковий штурм»

What is the name of the country we live in? How many people live in Ukraine? (about 42,5 mln in 2016)What are the people of  Ukraine called? What language do we speak? What is the capital of Ukraine? What are the largest cities of Ukraine? How large is Ukraine? (territory of 603,700 square km) What is Ukrainian currency called? (the hryvnia) How does the Ukrainian flag look like? What outstanding Ukrainians can you name? What are they famous for? What are traditional Ukrainian food/clothes.

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Актуалізація досвіду та опорних знань учнів.

THE QUIZ: How well-paced with the current events are you?                                                                                               

Answer the questions of the quiz and see how well-paced you are with the current events.

Your knowledge of various aspects of the life of our country shows that most of you are well-educated. This quality should be the first on your lists of personal qualities to be successful.

2. Вивчення та закріплення нового матеріалу.

1) «Модель майбутніх знань»

THE MODEL OF YOUR FUTURE KNOWLEDGE

So we have a strong belief that we must be aware about the current political and social situation in the world and in our country. And today we are going to widen our knowledge about Ukraine in the world. Do you have any ideas which aspects of Ukrainian life we should examine? We have already mentioned some general facts about Ukraine. What else should we discuss?

UKRAINE IN THE WORLD

General facts                                  the political system          

                          the constitution                                        international organizations

Let’s organize our work according to the model. The general facts about Ukraine have already been mentioned, so now we are going to discuss the next ones:  the Constitution and the political system of Ukraine. How do you think why we should discuss these two aspects together? Because they are interrelated. How are they interrelated? The Constitution establishes the country’s political system. So let’s examine these aspects by reading.                                      

2) Розвиток навичок читання.

“THE CONSTITUTION OF UKRAINE”

1. Pre-reading activity.

А) Семантизація лексики.