- Робота психолога
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com




Робота психолога

26.09.2017р. Адаптація першокурсників буде успішною.

Здатність особистості адаптуватися до соціального середовища є однією із запорук її успішного входження у колектив, а як наслідок – внутрішнього комфорту. Адже завданням освіти на сучасному етапі є формування такої особистості, яка буде впевнено почуватися у будь-якому колективі, вірити у власні можливості, знаходити спільну мову з різними людьми. Слід зрозуміти, що для учнів це не лише зміна навчального закладу, а перш за все – зміна соціального статусу: перехід від дитинства до дорослого життя. А доросле життя вимагає досвідченості, відповідальності за свої вчинки, вміння спілкуватися з різними людьми.

Саме тому так важливо приділяти багато уваги питанню соціальної адаптації особистості на початку її навчання.

З метою успішної адаптації першокурсників до навчання у Тячівському професійному ліцеї психологом Бокоч К.М. протягом вересня було проведено цикл адаптаційних тренінгових занять серед учнів першого курсу. В ході занять використовувалися інтерактивні завдання та вправи, які сприяли активізації різних органів чуття учнів, стимуляції психічних процесів особистості, що пов’язані зі зміною оточуючого навчального середовища.

30.05.2017р. Інформаційно-просвітницька година.

У наш час боротьба з курінням є не тільки медичною, а й соціальною проблемою. Ця шкідлива звичка міцно утримується в побуті людей і продовжує розповсюджуватися. Щороку, 31 травня весь світ і в тому числі Україна, відзначає День боротьби з тютюнопалінням.

Напередодні цього дня у Тячівському професійному ліцеї практичним психологом Бокоч К.М. було проведено інформаційно-просвітницьку годину на тему: «Здоров’я - мудрих гонорар». Учні мали змогу ознайомитись з гіркою світовою статистикою, подивитись фільм про шкідливість та наслідки тютюну на молодий організм людини, а особливо підлітків.

Брей-ринг.

21 лютого 2017 року, психологом Бокоч К.М. було проведено брейн-ринг серед учнів групи № 2-7 на тему: «Вивчаємо пізнавальні інтереси».Мета : розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, увагу, комунікабельність, активність, креативність, інтерес до психологічних знань; виховувати повагу до суперника, відповідальність та культуру поведінки.

У ході гри учнів було б’єднано у 2 групи. Перша група - «Розумники», друга група – «Креативники». Команди змагалися у 5 раундах . Брейн-ринг був приурочений до тижня фахової майстерності з професії «Секретар керівника(організації, підприємства, установи), оператор комп’ютерного набору». В кінці заходу, журі підсумовує проведену роботу, аналізує виступи та відповіді команд, відзначає ерудованість, швидкість реакції учасників брейн-рингу.

 Психологічний брей-ринг. План

 Психологічний брей-ринг. Гра

01.12.2016р. Виховна година "Захисти себе та близьких від СНІДу".

Вроздріб - літери звичні, а разом,

В людських долях лишаючи слід,

Творять слово, приречене часом,

У смертельному вироку - СНІД.

Такими словами розпочалася виховна година, яку провели викладач хімії та біології Геревич О.В. та психолог ліцею Бокоч К.М. Тема виховної години носила символічний характер "Захисти себе та близьких від СНІДу". Ліцеїсти ознайомилися із статистикою поширення захворювання в Україні, поновили знання про можливі шляхи зараження та передачі ВІЛ/СНІДу, розглянули характерну первинну симптоматику хвороби. Під час тренінгового заняття «Знати, щоб жити!» присутні ще раз переконалися, що ця проблема стосується кожного, виділили основні життєві позиції та правила, яких необхідно дотримуватися у боротьбі з цією страшною хворобою XXI століття. Учні із зацікавленням прослухали лекцію та переглянули вражаючі відео про смертельну недугу, яка взяла в полон планету. Кожен для себе зробив певні висновки, а найголовніший висновок "Краще вчитися на чужих помилках, ніж на своїх".Проведені заходи надали можливість учням усвідомити усю небезпеку хвороби і замислитися над тим, як уберегти себе і своїх близьких від цієї інфекції.Будьмо обережними, цінуймо та бережімо кожну мить свого життя!

15.11. 2016р. Година спілкування «Толерантність врятує світ»

Напередодні Міжнародного дня толерантності психологом ліцею Бокоч К.М. була проведена година спілкування на тему “ Толерантність врятує світ ”. Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної людини; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати рішення, обирати правильну позицію; виховувати спостережливість, уважність до інших людей; виховувати здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок;

Під час заходу були використані вправи: австралійський дощ, асоціативний ряд, чи толерантна я людина?, чим ми схожі – чим ми рівні? Захід дозволив розкрити учням суть поняття толерантності; сприяв згуртуванню дітей та поліпшенню настрою. Як стверджував німецький учений Г. Вінклер : «Уміння миритися з недосконалістю інших є ознака справжньої гідності».

Наприкінці заходу учні дійшли висновку, що толерантність необхідна у взаєминах між окремими особами, в сім’ї та громаді. У ліцеях, університетах, інших осередках освіти необхідно формувати атмосферу толерантності, бути уважним один до одного та мати почуття солідарності.

04.10.2016р. Психологічні тренінги з адаптації першокурсників.

Важливим завданням навчальних закладів є створення умов для всебічного розвитку молодої людини для розкриття та реалізації її потенційних можливостей в обраній майбутній професії. Багато залежить від ступеня пристосування учня-першокурсника до умов навчального закладу, тобто від його успішної соціалізації та адаптації. І на початку нового навчального року, у той час, коли складний період вступних випробувань залишиться позаду, на поріг професійного ліцею ступить новий учень . «Яким буде цей учень ? Чи зможе він увійти до великого колективу учнів ліцею ? Чи спроможний він буде оволодіти тією професією, яку обрав?» - це ті питання, які виникають у членів педагогічного колективу. Допомогти віднайти відповіді на ці запитання повинен практичний психолог навчального закладу.

4 жовтня психологом ліцею Бокоч К.М. в групах першого курсу проведені діагностичні обстеження «Адаптація першокурсників» за методиками: «Анкета першокурсника», «Проективні методики», «Темперамент», «Адаптація». Проведені вправи - «П'ять добрих слів», «Інтерв'ю», ігри «Павутинка», «Вузлик на пам'ять», ігри-руханки сприяли кращому знайомству учнів один з одним, дали змогу скоротити дистанцію в спілкуванні, дізнатися цікаві факти про кожного, знайти спільні інтереси, розвинути навички позитивної соціальної поведінки. Під час тренінгу учні виявили високу активність, бажання дізнатися і поділитися новою інформацією, відпрацьовували уміння приймати групові рішення. Великий інтерес викликала технологічна гра «Попереду у нас – навчання в ліцеїі». Завдання гри:

- діагностика соціальної зрілості вміння спілкуватися з однолітками;

- створення ситуацій які спокушають до співпраці, взаємодопомоги і підтримки;

- виявлення сподівань, тривог, пов’язаних з початком навчання в ліцеї.

Учні із задоволенням брали участь в даному дійстві, вони отримали позитивні емоції та гарний настрій. За результатами діагностики проведені індивідуальні консультації для викладачів та класних керівників. Надані практичні рекомендації щодо покращення процесу адаптації учнів нового набору. Отже, проблема адаптації першокурсників дуже важлива і не випадково: від успішності цього процесу багато в чому залежить подальша професійна кар’єра і особистий розвиток майбутнього спеціаліста.

День пoзитиву.

30 трaвня у нашoму зaклaді з мeтою профілактики суїцидaльного ризику в учнівському середовищі, сприяння успішній соціальній адаптації учнів, підвищення групової згуртованості, створення позитивного психологічного клімату пройшла акція «День Позитиву», організована практичним психологом Бокоч Крістіною Михайлівною. Першокурсники на чолі з заступником лідера учнівського самоврядування Фоменко Тетяною на перервах пропонували учням та викладачам записати до «Книги теплих слів» позитивні фрази, які допомагають їм у важкі хвилини життя, та долучитися до створення «Квітки життя»: на стікерах у вигляді пелюсток усі охочі залишали напис, за що вони люблять життя; пелюстки прикріплювали навколо серединки, щоб утворилася квітка.

Багато гумористичних висловів можна було прочитати на кабінетах та в гуртожитку навчального закладу. Кожен бажаючий міг отримати пораду-розраду, написану на смужці паперу, переглянути позитивну презентацію, взяти участь у фотосесії «Подаруй усмішку». Фотографії під час обідньої перерви можна було переглянути у слайд-шоу «Життя прекрасне!» У день проведення акції атмосфера навчального закладу була наповнена усмішками, позитивними емоціями, хорошим настроєм. Будьте життєрадісними! Це найдієвіший засіб, котрий позбавляє від хвороб та негативних думок.

1 грудня – всесвітній день боротьби зі СНІДом

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом, в зв’язку з цим проведено заходи, метою яких було усвідомлення небезпеки, яку несе СНІД, і для того, щоб зробити все можливе аби уберегти себе і своїх близьких та рідних від цієї страшної хвороби, бо СНІД може увійти практично в кожен дім і в кожну сім'ю. І всім треба пам'ятати, що єдина людина, хто може нас врятувати від СНІДу, – це ми самі. З цією метою в ліцеї було проведено низку заходів щодо профілактики ВІЛ/СНІДу. Метою проведення заходів було формування в учнів необхідних знань з приводу даної проблеми, формування правильного уявлення про захворювання на ВІЛ-інфекцію. Учні продивилися документальний фільм «Що таке ВІЛ/СНІД», після чого кожна група отримала пам’ятку, розроблену психологом з інформацією про дії учнів щодо уникнення хвороби, а також про толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Психологом Бокоч К.М. було підготовлено та проведено заняття з елементами тренінгу «Червона стрічка надії». Під час цього заняття учні взяли участь в опитуванні щодо правильного розуміння небезпеки ВІЛ-інфекції, яке засвідчило, що 94% учнів мають чітке уявлення про способи недопущення цього захворювання. Всі учні приймали активну участь у виконанні запропонованих завдань, залишилися яскраві спогади.

Класними керівниками проведені виховні години з проблеми профілактики ВІЛ/СНІДу, попередження дискримінації ВІЛ-позитивних людей: «Жити в світі, де є ВІЛ»,на яких учні отримали детальну інформацію про хворобу, шляхи зараження та її попередження. За допомогою слайдів, вікторини, спільного обговорення даної теми викладачі зуміли донеcти молоді важливість даної суспільної проблеми, сформувати навики безпечної поведінки у небезпечних ситуаціях.

16 листопада 2015 р.

16.11.2015 практичним психологом Бокоч К.М. проведено тематичну виховну годину на тему: «Толерантність», присвячену Міжнародному дню толерантності.

Сьогодні, в умовах глобалізації все гостріше стоять питання толерантного відношення один до одного. Все гостріше постають питання про необхідність виховання пошани один до одного як особи, що самостійно визначає свою самобутність, релігійну і культурну приналежність.

Всі учасники виховного заходу зійшлися на думці, що культура повинна об'єднувати людей, незалежно від кольору шкіри, віросповідання, політичних поглядів, соціального положення.

07 жовтня 2015 року

На базі Тячівського професійного ліцею із заступниками директора з навчально- виховної роботи, психологом ліцею Бокоч К.М. було проведено елементи тренінгового заняття «Крок до успіху»

Мета заняття полягала в усвідомленні учасниками тренінгу необхідності самовдосконалення і прагнення до особистісного і професійного зростання, як умови життєвого благополуччя.

12 березня 2015 року

«Хто дорожить життям думки,

той знає добре,

що справжня освіта – це тільки самоосвіта»

Д. Писарєв

Від рівня професійної компетентності педагогічних працівників у значній мірі залежить якість професійної освіти. Зростання педагогічної, фахової майстерності педагога досягається через систему самоосвіти та підвищення кваліфікації.

12 березня психологом К. М. Бокоч, в стінах ліцею був проведений психолого-педагогічний семінар на тему: «Професійна компетентність педагога», під час якого педагоги ділились власними творчими доробками, професійним досвідом з молодими колегами. В ході роботи в малих групах були використані такі методики як: вправа «Атестація», мозковий штурм «Педагогічний вінегрет», вправа «Педагогічна майстерність», тест «Ваш творчий потенціал».

По закінченню заняття усі учасники отримали пам’ятки для педагогічних працівників з питань атестації та поради педагогам для покращення настрою.


27 січня 2015 року

27 січня практичним психологом Бокоч К.М. проведено інтерактивне заняття на тему: «Насилля над дітьми в сім’ї». Насильство щодо дітей існує у всіх країнах світу й соціальних групах, не залежить від рівня доходів і етнічного походження, набуває різних форм, часто відбувається під прикриттям закону й держави.

  Додаток №1 - 10: Поради і рекомендації

«СНІД: подумай про майбутнє - обери життя»

1 грудня практичним психологом навчального закладу Бокоч К.М. був проведений виховний захід на тему: «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя»

СНІДу - "Ні" - ми разом скажемо усі,

І чекаємо на підтримку звідусіль.

Якщо знати і виконувати все,

Щоб не захворіти,

То не буде ані горя, ні біди,

І забуде нас хвороба назавжди,

Тільки б захотіти!

Захід мав на меті: сформувати в учнів уявлення про походження СНІДу; дати відповіді на найпоширеніші питання, які стосуються захворювання на СНІД; вказати на шляхи профілактики СНІДу; пропагувати здоровий спосіб життя та високоморальну поведінку людини в суспільстві; навчати толерантному ставленню до людей, які живуть з ВІЛ.

Таким чином, дана інформаційна година підштовхує учнів на роздуми, що кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, щоб уберегти себе і своїх рідних, бо СНІД може увійти практично в кожний дім, кожну сім’ю.




Педагогічне кредо: «Візьміть чашу терпіння, влийте туди повне серце любові, киньте дві жмені щедрості, плесніть туди ж гумору, посипте добротою, додайте як можна більше віри, і все це добре перемішайте. Потім намажте на шматочок відпущеного вам життя, і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху ...! »